SİLİKAT BAKIMINDAN ZENGİN MADEN SULARI ALZHEİMER RİSKİNİ AZALTIYOR

Alzheimer Dergisi’nde yayınlanan habere göre, silikalı maden suyu içmek Alzheimer hastalarında alüminyum seviyesini düşürüyor. İngiltere’de Keele Üniversitesi'nce yayınlanan bir araştırmada katılımcılardan günde 1 litre silikalı bir maden suyu içmeleri istenmiş ve alüminyum düzeyleri ve zihinsel işlevleri ölçülmüş. Sonuçlar maden suyu içmenin bazı katılımcıların vücutlarında alüminyum seviyesini düşürdüğünü göstermiştir. Vücutta biriken alüminyum Kanser, Alzheimer ve Parkinson hastalıklarına neden olabiliyor. Bu nedenle silikali maden suyu içimi bu hastalıklardan korunmaya yardımcı olan doğal ve düşük maliyetli etkin bir yöntem olarak gösteriliyor.

21 Eylül günü tüm dünyada Alzheimer hastalığı ile ilgili farkındalığı arttırmak amacıyla 'Dünya Alzheimer Günü' olarak kabul edilmiştir. Alzheimer hastalığı bir beyin hastalığı olup, demansın (bunamanın) en sık görülen nedenidir. En yaygın ve erken belirtileri hafıza ile ilgili belirtilerdir. Günlük aktiviteyi etkileyecek düzeyde unutkanlık, kişilik ve davranış değişiklikleri, öğrenme ve plan yapma zorlukları, adres ve yön bulmada zorluklar, aşırı şüphecilik, yeme, uyku ve tuvalet alışkanlıklarında değişiklikler yanı sıra daha geç evrelerde yürümede zorluklar, düşmeler, yutma zorlukları, kilo kayıpları ortaya çıkabilir. Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre günümüzde dünyada 35,6 milyon kişinin demans tanısı olduğu ve her yıl yeni demans vaka sayısının yaklaşık 7,7 milyon olduğu bildirilmektedir. Her 100 yaşlıdan 2 ile 8'inde demans tanısı bulunmaktadır. Demans vakalarının yaklaşık olarak %60-70’i Alzheimer hastalığına bağlı ortaya çıkmaktadır. Alzheimer hastalığının görülme sıklığı 60 yaşından sonra her 5 yılda bir 2 katı artmaktadır. Halen ülkemizde yaklaşık 400 bin hasta vardır. Bu nedenle gelecek yıllarda nüfusun hızla yaşlanmasıyla beraber hem ülkemizde hem de tüm dünyada Alzheimer hastalığının daha yaygın hale geleceği düşünülmektedir.

Her Maden Suyu Silikatlı Değildir
Maden suyu, içerisinde çok çeşitli doğal mineraller barındıran içilebilir sudur. Yeryüzüne çıktıkları yerler ve suyun yeraltında maruz kaldığı değişik toprak ve kaya tabakalarından dolayı maden sularının içerisindeki mineraller aynı değildir. İçerdiği minerallerin çeşitliliği ve miktarı bakımından her maden suyunun kendine has karakteristikleri vardır.

Bu nedenle maden suyu seçerken etiketinde yer alan mineral değerleri incelenmeli ve silakat bakımından yüksek değere sahip olan maden suyu tercih edilmelidir. Türkiye’de 30’un üzerinde maden suyu kaynağı bulunmakta olup, yüksek silikat değerine sahip tek maden suyu kaynağı Beypazarı Maden Suyu’dur. Beypazarı Maden Suyu 48,21 mg/l silikat minerali içermektedir.

Beypazarı Maden Suyu Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Ercan, silikat mineralini içeren maden sularının Alzheimer ve Parkinson hastalıklarını azaltıcı etkisinin ortaya çıkmasıyla, silikat içeriğine sahip olan maden sularına ilginin arttığını belirtmektedir.

Silikatin Faydaları Nelerdir?
Silikat minerali olarak kabul edilen silika (silikon dioksit) yeryüzünde bulunan hemen hemen bütün kaya ve kayaçların bünyesinde bulunmaktadır. Yaşamsal önem taşıyan bu mineral, bilhassa kemikler, kıkırdak doku ve eklem zarlarının oluşmasında etkili olup vücutta cilt, saç ve tırnaklarda bulunuyor. Yeni hücre üretimi ve metabolizma aktivasyonunda rol oynayan silika; cilt kırışıklıkları ve kaşıntıları, sedef, saç dökülmesi, tırnak kırılmaları, diş eti iltihapları, eklem bağları ve tontonlarda zayıflık, büyüme bozuklukları, biyolojik yaşlanma ve sindirim sistemi sorunları gibi hastalıkları çözmeye yardımcı oluyor.

Silikat, bedeni içten onarıp yara ve iltihapların iyileşmesine olumlu etki sağlarken dışarıdan da cilt ve vücut güzelliğine katkı sağlıyor. Silikanın bilinen en önemli yararı ise vücutta biriken fazla alüminyumun dışarı atılmasını sağlamasıdır. Bilhassa şehir hayatında yediğimiz, içtiğimiz her şeyin içerisinde fazlasıyla bulunan alüminyumunun başta beynimiz olmak üzere vücutta birikmesi, Alzheimer ve Parkinson gibi hastalıklara neden oluyor.
Özellikle sporla ilgilenen ya da iş hayatında yüksek fiziksel efor sarf eden kişilerin, yoğun antrenmanlar veya çalışma sonrasında vücutlarının yenilenmesine ve zorlanan dokuların daha kolay iyileşmesine yardımcı olması için silika/silikat minerali bakımından zengin gıdaları almaları sağlıklı yaşam için büyük önem oluşturuyor.